http://www.filmweb.pl/film/Cz%C5%82owiek+z+Ksi%C4%99%C5%BCyca-1991-35485
http://www.filmweb.pl/Cudowne.Lata (serial)
http://www.filmweb.pl/film/Moja+dziewczyna-1991-7801
http://www.filmweb.pl/film/Ich+troje-1994-6324 o trochę starszych ludziach (studentach), ale tez o przemijającej przyjaźni
http://www.filmweb.pl/Lowca.Snow (wprawdzie s-f, ale o przyjaźni z dzieciństwa, też na podst. Kinga)
http://www.filmweb.pl/serial/To-1990-96266 (jw - w obu tych filmach jest motyw przyjaźni na śmierc i życie, zawartych w dzieciństwie)
http://www.filmweb.pl/film/Miasteczko+Pleasantville-1998-545 tu o latach 50-tych, świetny film
Może nie wszystkie w podobnym klimacie, ale warte zobaczenia. Powinny Ci się spodobać
Most do Terabithii (2007)
Najlepsze najgorsze wakacje (2013)
Wakacje Waltera (2003)
Doskonały świat (1993)
Pan od muzyki (2004)
Wielki Mike. The Blind Side (2009)
Gran Torino (2008)
Marzyciel (2004)